Jean, kun je vertellen over je eerste indruk toen je bij PB Web Media binnenstapte?
Ik ben bij PB Web Media terechtgekomen via Bert, dus ik had al veel gehoord. Ik kan mij best voorstellen dat de adult content mensen kan afschrikken of dat de drempel hoog is om te solliciteren. Zodra ik hier binnenkwam, merkte ik meteen dat het zeker niet het stereotype is wat je verwacht. De sfeer is goed, mensen dagen elkaar uit en we staan nooit stil.
Hoe was je start?
De eerste weken waren uitdagend, aangezien je normaal als product owner verantwoordelijk bent voor één product, maar hier is de hele business één product. Alles wat gebouwd wordt is onderdeel van het product en dat maakt het complexer. Al snel zag ik hierin mogelijkheden om mijzelf te ontwikkelen. Ik heb hands-on ervaring opgedaan met ontwerp en heb mij verdiept in nieuwe programmeertalen. Het meest trots ben ik op de nieuwe styling voor onze sites, het heeft veel van mij heeft gevraagd maar het resultaat mag er zijn.
Wat waardeer je het meest in PB Web Media?
Ik waardeer het dat ik altijd kan zeggen wat ik denk en hoef geen blad voor de mond te nemen. Verder vind ik het waardevol dat ik trainingen en cursussen mag volgen die relevant zijn voor mijn functie. Je krijgt per jaar twee weken om te besteden aan cursussen die je zelf kunt uitzoeken in de vorm van een fysieke of online training.
Wat maakt jouw rol als product owner hier anders dan bij andere bedrijven?
De rol van product owner is hier veel breder dan elders. We kunnen snel schakelen, experimenteren en direct resultaat zien. Dat is iets wat ik bij weinig andere bedrijven ben tegengekomen; daar kan het soms wel een maand duren of moet er eerst veel overleg plaatsvinden. Aangezien wij zoveel bezoekers hebben, kunnen we binnen een uur resultaat zien.
Wanneer moet iemand echt solliciteren?
Als je passie hebt voor je werk, jezelf wilt ontwikkelen en deel uit wilt maken van een hecht team waar je mening telt, dan is PB Web Media de plek voor jou.